Over ons

Rotaryclub Maassluis is op 4 april 1977 opgericht en is onderdeel van het internationale Rotary netwerk met meer dan 1,2 miljoen leden over de hele wereld. Per oktober 2020 heet Rotaryclub Maassluis, Rotaryclub Maassluis en Maasland. Bij de oprichting was het niet mogelijk om te kiezen voor een club met een dubbele plaatsnaam, terwijl de wens er ook toen al was. Want van oorsprong is de club altijd zeer gemengd geweest met mensen uit Maassluis en Maasland. Een lang gekoesterde wens is dan ook in vervulling gegaan!

Wat is Rotary?
Het motto van Rotary (Service Above Self) dient als voorbeeld voor de humanitaire geest van de organisatie. Dienstbaarheid is het motto. Rotarians willen iets voor anderen betekenen. Rotary is in 1905 opgericht in de Verenigde Staten. Inmiddels zijn er wereldwijd zo’n 34.000 Rotary clubs in 210 landen. Nederland telt 480 clubs met ruim 20.000 leden.
Een sterke onderlinge vriendschap (Fellowship), inzet ten aanzien van lokale goede doelen en internationale serviceprojecten zijn kenmerkend voor Rotary als serviceorganisatie. Zo heeft Rotary een grote bijdrage geleverd aan het terugdringen van de ziekte polio in de wereld. Met de steun van Bill Gates gaat Rotary de komende jaren intensief verder werken om te zorgen dat steeds minder kinderen aan deze ziekte overlijden.

Beschrijving
Onze club bestaat uit professionals die vrijwillig hun tijd en talenten geven om de maatschappij waarin zij leven te dienen. De club bestaat uit ca. 35 leden uit Maassluis, Maasland en directe omgeving.

Algemene Informatie
Wat doet onze Rotaryclub?
De clubleden ontmoeten elkaar wekelijks op woensdag om 18.00 uur. De vaste ontmoetingsplaats is de Ridderhof in Maassluis.
Het thema van de clubavonden wordt ingevuld door de programmacommissie. Dat kan zijn met een activiteit, een gastspreker of een bezoek aan een interessante locatie.

Naast de avonden waar clubzaken worden behandeld en commissies verslag doen van de stand van zaken van hun activiteiten, houdt één van de leden op zijn tijd een beroepspraatje of zogenaamd levensbericht. Hiermee willen wij onze band verdiepen en kennis en inspiratie opdoen door het uitwisselen van visies en ervaringen.