Rotary Maassluis doneert digitale fotolijstjes

Eerder doneerde Rotaryclub Maassluis al digitale fotolijstjes aan zorginstellingen in Maasland en Maassluis. Deze lijstjes staan in gemeenschapskamers, hangen in gangen en staan op de kamers van ouderen.

Op deze manier zijn vrienden en familie altijd dichtbij! Juist tijdens de Coronacrisis bleek de behoefte aan deze lijstjes groot en Rotaryclub Maassluis is dan ook direct extra fotolijstjes gaan bezorgen bij diverse verzorgingshuizen. Het aardige van deze lijstjes is dat familie vanaf huis eenvoudig met de smartphone foto’s en korte filmpjes kan uploaden.

Het is zeker nu tijdens de Coronacrisis niet mogelijk om op bezoek te gaan, daarom is naast telefoneren en videogesprekken het digitale fotolijstje een mooie aanvulling, zeker ook voor bewoners die het videobellen niet snappen.

De lijstjes schakelen zich automatisch op ingestelde tijden aan en uit zodat ze ‘s nachts geen problemen geven voor de bewoners. Overdag is een selectie van, door kennissen en familie gestuurde, foto’s en filmpjes te zien. Deze wisselen elkaar in een rustig en instelbaar tempo af.

De doelgroep, eenzame en vaak dementerende ouderen halen herinneringen op met hulp van de beelden en soms begeleid door vrijwilligers en verplegend personeel. De extra fotolijstjes zijn gedoneerd aan KSW de Singelhof in Maasland, KSW Careyn De Vloot in Maassluis en vlak voor moederdag de laatste lijstjes aan de DrieMaasHave in Maassluis. Op deze manier kunnen familieleden en vrienden de mensen in de risicogroep toch mee laten genieten met alles wat zij meemaken.